counter create hit

مطالب مرتبط:

تحلیلی بر ایجاد محدودیت در استفاده از تلگرام

روزنامه قانون نوشت: تلگرام ماجراي جالبي دارد؛ در سخت ترين روزهاي كشور قد علم مي كند و فيلتر شدن يا نشدنش، نقل محافل سياسي، اجتماعي و حتي خانوادگي مي شود. ...

ضرورت گسترش استفاده از فناوری های نوین برای آموزش قرآن

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی استفاده از فن آوری های نوین را ضروری دانست و تاکید کرد: راه اندازی سامانه حفظ قرآن کریم به منظور هم افزا و همگرا کردن فعالیت های قرآنی انجام شده است. ...

موسویان: ترامپ علاقه ای به جنگ با ایران ندارد

سیدحسین موسویان، دپیلمات پیشین ایران از سخنان جنگ طلبانه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی رمزگشایی کرد.

جایزه بهترین فیلم اول در جشنواره جهانی فیلم فجر اهدا می شود

امسال برای نخستین بار در جشنواره جهانی فیلم فجر جایزه ای به فیلم های اول اهدا می شود که داوران این بخش شامل ۲ سینماگر خارجی و یک ایرانی خواهد بود.

علم الهدی: در اسلام، طب اسلامی نداریم

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه در اسلام چیزی به نام طب وجود ندارد، گفت: تامین سلامت خارج از تخصص طب با هیچ دعا، ثنا و تمسکی قابل اجرا نیست.

عادل الجبیر، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد

وزیر خارجه سعودی در نشست سران عرب به میزبانی عربستان سعودی مدعی شد که ایران از تروریسم در منطقه حمایت می کند.

تعطیلات بارانی در کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه غالب استان های کشور در سه روز آتی با بارش باران و وزش باد مواجه می شوند، گفت: دمای هوای سواحل خزر و استان های شمالی در سه روز آینده ۱۲ درجه کاهش می یابد. ...

کاوه سماک باشی در نقش روحانی!

کاوه سماک باشی این عکس را در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است.

ایتالیا در اقدام نظامی علیه سوریه مشارکت نمی کند

نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد که کشورش در اقدام نظامی محتمل علیه دولت بشار اسد در سوریه مشارکت نخواهد کرد.

شروع به کار دوباره در پروژه "یک پورت bedemir" در 13 نوامبر

آغاز به کار مجدد پروژه "مجتمع بندری بندرخمیر" از 13 آبان

گزارش اخبار و غیره. در ابتدای جلسه رئیس مجلس و نمایندگان مجلس ایران اعلام کرد: در گذشته همراه با معاون دریایی سازمان محیط زیست کشور, پروژه های بازدید که منجر به تعیین شرایط انتشار آن شد اما هنوز هم مناطقی از وزارت محیط زیست این موضوع همچنان ادامه دارد پس از اجرایی. حسین هاشم تختی او با اشاره به این که بیش از چند سال گذشته عملیات ساخت اسکله بندرخمیر با هزینه‌ای بالغ‌بر 10 میلیارد تومان نیز انجام‌شده بود، تصریح کرد: به دنبال رفع موانع و مشکلات بنادر هرمزگان برای رونق اقتصادی کشور هستیم و امیدوارم در آینده نزدیک به این مهم دست پیدا کنیم. وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل را کثرت اسکله‌های بندری در استان می‌دانند اما این نباید مانعی برای کسب درآمد و روزی حلال مردم منطقه باشد و نمی‌شود به بهانه کثرت اسکله در استان لنج داران کسب‌وکارشان را از دست بدهند و متحمل سختی برای خارج کردن کالا از این بندر شوند. نماینده حوزه مرکزی استان هرمزگان در خانه ملت تصریح کرد: با توجه به این‌که درآمد ساکنان منطقه از راه دریانوردی و وارد و یا خارج کردن کالاست نبود گمرک و محول کردن مسائل مربوط به این حوزه به گمرکات مناطق دیگر به ضرر و زیان لنج داران است که در این زمینه نیز باید بررسی‌ها و تدابیر لازم انجام شود. سپس رئیس اداره طرح و نظارت سازمان بنادر و دریانوردی  گفت: مطالعات زیست‌محیطی در تاریخ 26. 7. 1388 را با اداره کل حفاظت محیط‌زیست به مدت بیشتر از دو سال دنبال کردیم و چندین بار سی دی مطالعات ارسال شد که حدود 200 چالش با محیط‌زیست وجود داشت. اله یار خاطرنشان کرد: صورت‌جلسه‌ای با محیط‌زیست امضا شد که همه مسئولین امضا کردند و توسط عزیزی، استاندار اسبق هرمزگان به سازمان بنادر هرمزگان ابلاغ شد و بعد از آن مکاتبات متعددی با اداره بنادر جهت انجام مراحل قانونی انجام شد اما در اواسط کار سازمان محیط‌زیست به دادگاه شکایت و پروژه تعطیل شد و این پروژه خاتمه یافت. وی با اشاره به این‌که پس از مدتی این پروژه سپس توسط نمایندگان مجلس هرمزگان پیگیری شد و منتظر تعیین تکلیف بودیم تا اینکه با همکاری سازمان محیط‌زیست ارزیابی ریسک انجام و تحویل شود، اضافه کرد: قرار بر آن شد در خصوص موج‌شکن نیز تغییراتی انجام شود که مشاور مطالعات موردنظر را انجام داده و به‌صورت مدون در اختیارداریم. این مقام مسئول اظهار کر: نظر ما این است که این پروژه برای اکوسیستم مشکلی ایجاد نمی‌کند زیرا سعی کردیم وارد جنگل‌های حرا نشویم و بهترین نقطه آب را برای انجام آن انتخاب کردیم که به جنگل آسیبی نرسد. اله یار با بیان این‌که شناورهایی با ظرفیت تا 5 هزار تن بار در این اسکله می‌توانند پهلوگیری کنند، عنوان کرد: 4 هکتار برای طرح اولیه و جهت توسعه تا 16 هکتار قابل‌استفاده است. در ادامه  معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: عزم و اراده سازمان بنادر این است که این پروژه تکمیل شود زیرا در کنار اسکله رجایی می‌تواند مؤثر باشد. عباس کمالی اضافه کرد: بعد از توقف پروژه، جهت شروع ابتدا حدود 3 تا 4 ماه جهت انتخاب پیمانکار زمان لازم داریم که از اعتبار استانی استفاده می‌شود اما بخش اجرایی حدود 22 تا 24 ماه زمان می‌برد تا تکمیل شود. در ادامه معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان  با اشاره به اینکه در سال 88 ایجاد اسکله برای مردم خمیر مطرح شد و مکاتباتی با اداره محیط‌زیست جهت تسریع در کار انجام شد که محیط‌زیست با کلیات این طرح مخالفت کرد، تصریح کرد: اولین مشکل وسعت زیاد برای اجرای این پروژه که لازم بود از گل‌های موجود رد شود تا به عمق موردنظر برسد. حبیب مسیحی ادامه داد: مشکل دوم این بود که با افزایش میزان رسوبات نحوه چرخش آب زیاد خواهد شد و در نهایت محیط‌زیست پیشنهاد داد که این پروژه چند کیلومتر به سمت بندر پهل حرکت داده شود تا به عمق دریا برسد و جنگل‌های حرا آسیبی نبیند. در ادامه عضو شورای شهر بندرخمیر  تصریح کرد: ما هم همیار اداره بنادر بودیم و هم در کنار سازمان حفاظت محیط‌زیست هستیم و هم محافظ جنگل‌های حرا. زاید ملایی با اشاره به این‌که در این پروژه 600 متر سنگ در دریا ریخته شده و مردم نگران این موضوع هستند، تصریح کرد: تا قبل از شروع این پروژه 250 لنج در بندرخمیر فعال بود که اکنون به 30 لنج رسیده و با انجام این پروژه مردم بندر خمیر از نگرانی خارج می‌شوند. هم‌چنین معاونت دریایی سازمان محیط‌زیست کشور  خاطرنشان کرد: دو بار از این پروژه به همراه آقای هاشمی تختی بازدید کردم و به‌عنوان یک ایرانی این خیلی بد است که پروژه این‌قدر طول بکشد. پروین فرشچی اضافه کرد: بعضی از اوقات به دلیل جابجایی مسئولین و هم‌چنین به دلیل اتمام بودجه این پروژه توقف داشته که این مدت را باید از کل زمان توقف کم کنیم و مدتی از این توقف هم بابت اختلاف‌نظر سازمان‌ها بوده و این‌طور نبوده که کل توقف‌ها توسط محیط‌زیست بود. وی با اشاره به این که جانمایی و استقرار اصل و پیش‌فرض این پروژه‌هاست و نمی‌توانم ادعا کنم که جانمایی نشده است، افزود: این معاون موافقت کرد ارزیابی توسط هر دو نهاد یعنی اداره بنادر و محیط‌زیست انجام شود و امیدوارم با آغاز مجدد فعالیت پروژه، مطالعات دقیقی صورت گیرد. استاندار هرمزگان در ادامه  با تقدیر از همت و پیگیری مکرر رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در برگزاری این جلسه با اشاره به اینکه با توجه به گذشت سابقه 11 ساله از این پروژه دنیا کلی تغییر کرده است، تصریح کرد: همین مسائل است که کشور به توسعه نمی‌رسد و زندگی مردم با مشکل مواجه می‌شود. فریدون همتی با اشاره به این که حق نداریم اقدامات مان را به این شکل انجام دهیم زیرانمی توان نام این فعالیت‌ها را خدمت گذاشت، اظهار کرد: هر بحثی وجود دارد باید برطرف شود و بار دیگر این پروژه آغاز شود. ما مسئول هستیم و باید پاسخگوی تصمیمات‌مان باشیم، قبلاً هم اعلام کردم که هیچ سازمانی حق ندارد بیشتر از 2 هفته یک مجوز را طول بدهد. عالی‌ترین مقام دولت در هرمزگان در پایان گفت: قانون اجازه نداده این پرونده این‌قدر طول بکشد و با تعهد و صورت‌جلسه تنظیم‌شده امیدوارم این پروژه بار دیگر پیش رود. به گزارش ایسنا، استاندار هرمزگان در پایان این جلسه، 4 شرط را تعیین و خواست که این شرایط در صورت‌جلسه بین سازمان‌های مرتبط با این پروژه قید شود و دستور داد  از شنبه 13 آبان ماه فعالیت این پروژه بار دیگر شروع شود. شرط نخست مطالعات براساس مشخصات موجود به‌صورت شفاف به صورت شش ماه یکبار توسط سازمان محیط زیست و بنادر و دریانوردی اعلام شود، شرط دوم سازمان محیط‌زیست موافقت کند که پروژه توقف نداشته باشد، شرط سوم تعهد داده شود که اداره بنادر در صورت هرگونه خسارت به محیط‌زیست، جهت احیای آن اقدام کند و شرط چهارم که از امروز پیگیری قضایی در خصوص این پروژه متوقف شود. در پایان این جلسه همه سازمان‌ها موافقت کردند که از روز 13 آبان کار شروع شود و فرایند قرارداد و تعیین پیمانکار انجام شود.