مطالب مرتبط:

مهم ترین الزام تحقق تمدن نوین اسلامی داشتن نظام تعلیم و تربیت کامل است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محسن فرمهیمی فراهانی نظام تعلیم و تربیت را در تحقق تمدن نوین اسلامی مهم دانست و اظهار کرد: از مهم‌ترین الزامات تحقق تمدن نوین اسلامی داشتن نظام تعلیم و تربیت کارآمد است. وجود نظام آموزشی در تراز ...

«خرگیوش» در صف اکران نوروز ٩٧

«خرگیوش» در صف اکران نوروز ٩٧

اولین ساخته بلند سینمایی مانی باغبانی به تهیه‌کنندگی حبیب اسماعیلی که گفته می‌شود، کمدی متفاوتی است یکی از گزینه‌های اکران نوروزی 'رسانه فیلمسازان' است. به گزارش ایسنا،"خرگیوش" که مدتی پیش پروانه نمایش گرفته و پخش آن بر عهده رسانه فیلمسازان است، یکی ...

فیلمبرداری بخش رئال «حماسه آرش کمانگیر» به زودی تمام می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا آزادی با اشاره به آخرین وضعیت فیلم سینمایی «آرش کمانگیر» که ساخت آن را برعهده دارد، گفت: این پروژه به دلیل اینکه در ۲ بخش رئال و انیمیشن ساخته می شود، مدت زمان تولید آن طولانی است. وی ادامه د ...

باران کوثری: خود بانوان باید در مورد ورزش بانوان تصمیم بگیرند

باران کوثری: خود بانوان باید در مورد ورزش بانوان تصمیم بگیرند

بازیگر سینمای ایران معتقد است بانوان باید در مورد ورزش بانوان تصمیم بگیرند. در حاشیه دیدار فوتسال تیم‌های بانوان ایران و روسیه، باران کوثری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این بازی یکی از هیجان‌انگیزترین بازی‌های فوتسال بوده که تاکنون دیدم. الب ...

نگاه کنید، من که فیلم جنگی گران ساخته‌ام، توی دل‌ام ضد جنگ‌ام!/ یک یادداشت بر

نگاه کنید، من که فیلم جنگی گران ساخته‌ام، توی دل‌ام ضد جنگ‌ام!/ یک یادداشت بر "تنگه ابوقریب"، محصولی از سازمان اوج

کافه‌سینما | نگاه کنید، من که فیلم جنگی گران ساخته‌ام، توی دل‌ام ضد جنگ‌ام!/ یک یادداشت بر "تنگه ابوقریب"، محصولی از سازمان اوج

ارزیابی برنامه جدید بانک مرکزی/ برنامه ای درست، ولی دیرهنگام

ارزیابی برنامه جدید بانک مرکزی/ برنامه ای درست، ولی دیرهنگام

کد خبر: ۶۶۸۰۴۹ تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ بانک مرکزی در موضوع نرخ سود ٢٠ درصدی (و ١٤ درصدی برای دریافت زودتر) عمل ...

حاتمی کیا: از خدا می خواهم که من را شرمنده خون شهدا نکند

حاتمی کیا: از خدا می خواهم که من را شرمنده خون شهدا نکند

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مراسم تجلیل خانواده شهدا از ابراهیم حاتمی کیا(حنجره سرخ) به پاس ساخت فیلم سینمایی «به وقت شام» امشب یکشنبه 29 بهمن ماه با حضور جمعی از خانواده های شهدا در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.همسر شهید مدافع حرم ...

کارگردان مطرح سینمای آفریقا درگذشت

کارگردان مطرح سینمای آفریقا درگذشت

خبرگزاری مهر: ادریسا اودرائوگو فیلمساز بلندآوازه اهل بورکینافاسو و یکی از بزرگان سینمای قاره آفریقا روز یکشنبه ۱۸ فوریه در سن ۶۴ سالگی درگذشت.   مارک کریستین کابوره رییس جمهور بورکینافاسو در بیانیه درگذشت وی چنین نوشت: کش ...

براساس پروانه نمایش قرارداد بستیم/ روال اداری را طی کردیم

منوچهر زبردست مدیرعامل سبحان گستر (بلیت) درباره وضعیت اکران فیلم «عصبانی نیستم» و مناقشات اکران آن به خبرنگار مهر گفت: ما در جریان مذاکرات ارشاد و فیلمساز نیستیم و براساس پروانه نمایش ارایه شده قرارداد این فیلم را بستیم. وی افزود: امیدواریم دو طرف طبق رو ...

برنامه راهپیمایی بازماندگان تیراندازی خونین در مدرسه فلوریدا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از بی بی سی، گروهی از دانش آموزان دبیرستان «استونمن داگلاس» فلوریدا که روز چهارشنبه هفته گذشته صحنه تیراندازی بود، در گفتگو با شبکه‌های تلویزیونی آمریکا برنامه «راهپیمایی برای جان ما» را اعلام کردند.آن‌ها قصد دارند ر ...

آثار راه یافته به بخش رقابتی «کوتاهِ کوتاه» جشنواره فیلم گلوب ۲۰۱۸ معرفی شدند

ساعت: 12:00 منتشر شده در مورخ: 1396/11/30 شناسه خبر: 1315761 هیئت گزینش جشنواره بین‌المللی فیلم بی‌کلام گل ...

گفت وگو با «جانی گرین وود» به بهانه حضورش در فهرست نامزدهای اسکار

گفت وگو با «جانی گرین وود» به بهانه حضورش در فهرست نامزدهای اسکار

امسال در کنار چهار آهنگساز برجسته نامزد اسکار که شهرتی بین‌المللی در ساخت موسیقی فیلم دارند، نام «جانی گرین‌وود» هم آمده؛ یکی از اعضای گروه موسیقی مشهور ریدیوهد (کله رادیویی) که به آهنگ‌سازی برای فیلم هم می‌پردازد. او امسال برای ساخت موسیقی فیلم ج ...

این نمایش از عشق سخن می گوید

« " کارد ، ترنج ، زلیخا " از عشق سخن می گوید، امید که بتوانیم پیوند دهنده ی مدل و جان فرهیختگان و هنردوستانی باشیم که به تماشای این اثر مینشینند.»کارگردان نمایش "کارد، ترنج، زلیخا" یادداشتی در اختیار ایسن ...

مراسم رونمایی و جشن امضای دومین آلبوم مستقل علیرضا قرائی منش برگزار شد

مراسم رونمایی و جشن امضای دومین آلبوم مستقل علیرضا قرائی منش برگزار شد

موسیقی پارس: عصر روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه ، مراسم رونمایی و جشن امضای دومین آلبوم مستقل علیرضا قرائی منش موزیسین و خواننده خوب کشورمان در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد . در این مراسم که با حضور جمعی از اصحاب هنر و رسانه برگزار شد ، سعید امیراصلانی به ...

آغاز رای گیری نهایی جوایز سینمایی اسکار

مهلت یک هفته‌ای اعضای آکادمی اسکار برای رای‌دهی و انتخاب برندگان نهایی نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار آغاز شد. به گزارش ایسنا به نقل از سایت رسمی جوایز سینمایی اسکار، مهلت رای‌دهی اعضای آکادمی اسکار در ۲۴ شاخه ...

کتاب «تعارض دعاوی ادیان» منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه مفید قم، سنت‌های بزرگ دینی موجود در جهان چه با صراحت و تأکید و چه به صورت ضمنی بر دو ادعای مهم پافشاری می‌کرده‌اند: یکی اینکه در باب واقعیت‌های کلی عالم هستی، حقیقت محض را بیان می‌کنند و دیگر اینکه ...

تصویر: لیلا حاتمی با گریم یک پرنده!

تصویر: لیلا حاتمی با گریم یک پرنده!

کافه‌سینما | تصویر: لیلا حاتمی با گریم یک پرنده!

نقد و بررسی فیلم "درخشان کمی زنگ زده"

نقد فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده»

پس از 13 ، اعترافات یک ذهن خطرناک و عصبانیت و داد و بیداد, این است که متعادل تر, فیلم, آقا . هر شکل از داستان است. "یک کمی زنگ زده" و.... حرکات کامل اجرای دوربینی بازیگوش شروع می شود. در پایان, دوربین, پر جنب و جوش. بر خلاف داستان که کمی خجالت و اشتباه و سردرگمی در پایان دوم ابتدایی باقی مانده است. آنها نمی دانند که داستان از قلاب و یا ما Masud یا شکور روایت است که کمی دیر به شاهین (نوید محمد زاده). وجود دارد آقا تماس بدوی است نه بین بازیگوشی موضوع و تمایل به استفاده از رنگ های تیز و موسیقی و گسترش متوازن و داستان واقعی تعادل . بدون آن منابع فرمی آقا یک بار دیگر در هزینه داستان وارد شده است. این زمان آن را اثر خوب است اما یک روایت است. ضعف سناریو از "مغز کوچک زنگ آمار" از این نظر روشن است. شاید دوربین بازیگوش انرژی خوبی ایجاد شده اما همراه این مدل به روایت فیلم آسیب زده است و عدم توازن در حرکت داستان از همین ضعف ناشی می شود.   ضعف دوم اما محصول مشترک کارگردان و فیلمنامه نویس است؛ «شخصیت پردازی» به طور خاص شاهین و شهره، شخصیتی که نوید محمد زاده آن را اجرا کرده است البته که به دل می‌ نشیند و احتمالا جزو ماندگارهای این چند سال خواهد شد اما در حد نهایت یک تیپ است و خصیصه‌های منحصر به فردی ندارد. زبان بدن او با آن دست‌هایی که کنار بدنش منقبض شده، آن زخم روی پیشانی اش  و موهایی که برای پوشاندن آن زخم روی پیشانی پایین آورده، پروتز دهانش، نحوه‌ی خاص حرف زدنش، همه المان‌هایی است که از او یک وجه تیپیکال و نه کاراکتریزه ساخته. کمی بهروز وثوقی در گوزن ها و کمی اکبرعبدی در مادر و مقادیر زیادی هم جنس همیشگی بازی نوید محمدزاده در شاهین متبلور شده که البته در سکانس‌هایی مثل سکانس ملاقات با شکور در زندان به وجد می آورد.   اما در نهایت تیپیک است و وابسته به پیش زمینه های ذهنی مخاطب. از شاهین به شهره می رسیم که که از لحاظ موقعیت شبیه سمیه در «ابد و یک روز» است و در یک خانه متعفن فکر رفتن دارد، اما خب به اندازه او فداکار نیست و البته خیلی یاغی تر از او هم هست. او هم در نهایت یک تیپ است، گو این که ما نمی‌دانیم او چگونه این تفاوت رسیده و چرا حال متفاوتی دارد و صرف کار کردن او در یک آرایشگاه باعث این خط شکاف وسیع با خانواده شده؟ در این میان البته فرهاد اصلانی بازهم موفق شده شکور را مال خودش کند و با تسلط بی انتهایش یک شمایل شارلاتان و رذل را نه تنها با دافعه بلکه به شکلی خاکستری ایفا کرده ، مثل کاراکتر مسعود که شاید قوی‌ترین شخصیت پردازی دارد و هر چه هست همان است که باید. با بررسی کاراکترها در می یابیم که وزن تیپیک‌ها به کاراکترها می‌چربد. این‌ها همه البته در مورد شخصیت پردازی است وگرنه بازی‌ها یکدست و مسحورکننده است و این قدرت کارگردانی سیدی را نشان می‌دهد.   چرا «مغزهای کوچک زنگ زده» با تمام این حرف‌ها بهترین فیلم جشنواره امسال است؟  کما این که خیلی‌ها گفتند و نوشتند که فیلم یک کپی از «شهرخدا» برزیلی است که انصافا کپی نیست! اما در ایده‌ها وام دار است. به طور خاص شخصیت شهروز در مغزها یادآور شخصیت «تاس کوچیکه» در «شهرخدا» است و اصلا ترسیم آن فضای پاپتی‌ها و اراذل و اوباشی هم متاثر از آن فیلم است. سر بریدن مرغ و کات شدن آن به سفره و مرغ پخته شده، آب تنی در حلبی آباد و شادی های غمگین، زندگی یلخی وار، زنده به گور کردن شهره در مغزها که همسان سکانس زنده به گورکردن زن کوتوله در «شهرخدا» و فضای آشپزخانه در هر دو فیلم و... از جمله شباهت‌هاست. بله مغزها وام دار است و یک کولاژ است، اما با همه این تفاسیر آن فضا در یک کولاژ هوشمندانه با دغدغه‌های اجتماعی فیلمساز که متاثر از آثاری چون «ابد و یک روز» هم هست در کنار هم محصولی و جهانی تازه به مخاطبش می دهد. جهانی که از شهر خدا به ابد و یک روز رسیده (این دو لحن شدن فیلم هم یادداشتی جدا می‌طلبد) و ایرانیزه شده و با همه ضعف‌های روایی‌اش کارگردانی قابل قبولی دارد و مهم‌تر از همه این‌ها نگاهی مستقل دارد و صد البته که «مغزهای کوچک زنگ زده» را باید روی پرده سینما دید. در واقع این یک فیلم «سینمایی» است مثل موقعیت «رگ خواب» در جشنواره سال گذشته، چون از ابزارهای سینما استفاده شده است مثل رنگ، مثل صدا! به عنوان مثال در موسیقی از ملودی‌های فولک تغزلی تا ملودی‌های آمریکای لاتین در فیلم سهم دارند و صدا در این فیلم فقط دیالوگ نیست! یا رنگ که سیدی به درستی با بهره گیری از رنگ‌های زنده تمپوی کارش را بالا می برد و تیرگی را در داستان می گنجاند و نه در یک فیلتر خاکستری تصنعی. بماند که کارگردانی فیلم دقیق است به طور خاص در نماهای شلوغ و میزانسن‌های دشوار مثل سکانس درگیری اوباش و... خلاصه که تا این جای کار این بهترین فیلم سیدی است و این‌ها دلایل کافی است که در یک فضای مقایسه‌ای با نگاهی نسبی، «مغزهای کوچک زنگ زده» بهترین جشنواره فیلم فجر باشد.